Czwartek, 2018-04-26

Imieniny: Marii, Marzeny

Pierwsza wizyta w Wilnie 11.05 -16.05. 2010 w ramach Comeniusa

WILNO - kolejny przystanek w wędrówce z COMENIUSEM

Dzień 1

Ze Szczyrku wyjechaliśmy we wtorek wieczorem. Podróż była podwójnie ciężka, gdyż oprócz zmęczenia dręczyła nas ciekawość. Do Wilna dotarliśmy w środę około południa. Naszym pierwszym punktem wycieczki był zamek w Trokach. Przywitała nas tam piękna pogoda i urocze widoki rozciągające się wokół średniowiecznego zamku. Obejrzeliśmy go jednak jedynie z zewnątrz, gdyż musieliśmy spieszyć się na spotkanie z rodzinami, którzy oczekiwali nas   w szkole. Po krótkim przywitaniu w jednej z klas rozeszliśmy się do domów, gdzie spędziliśmy resztę dnia. Każdy z nas spędził go w inny sposób. Jedni pozostali w domach poznając się nawzajem, inni wyruszyli z rodzinami zwiedzać ciekawe miejsca w Wilnie.

Dzień 2
Nazajutrz znów rano spotkaliśmy się w szkole, gdzie uczniowie z wszystkich trzech krajów zaprezentowali swoje państwa, po czym udaliśmy się na pyszny lunch. Po posiłku pojechaliśmy zwiedzić operę oraz katedrę wileńską. Po obejrzeniu obu budynków udaliśmy się na stare miasto, gdzie mieliśmy możliwość kupienia pamiątek związanych z naszym pobytem, a następnie do szkoły, gdzie już czekały na nas rodziny.

Dzień 3

Piątek zaczęliśmy od wizyty w szkole. Wzięliśmy udział w prezentacji muzyczno- literackiej poświęconej  Fryderykowi Chopinowi. Następnie zobaczyliśmy szkolne muzeum staroci         i uczestniczyliśmy w lekcji języka angielskiego. Gdy nadszedł czas zwiedzania, ruszyliśmy do Uniwersytetu Wileńskiego, gdzie zobaczyliśmy m.in.: kaplicę, bibliotekę oraz aulę Joachima Lelewela. Następnym obiektem, jaki zwiedzaliśmy, była Wieża Giedymina. Kontynuując naszą wycieczkę po tym wspaniałym mieście dotarliśmy na Wieżę TV, gdzie oprócz nowych wiadomości czekały na nas niezapomniane widoki na Wilno. Dzień zakończyliśmy wspólnymi zabawami w szkole. Najpierw mecz siatkówki, później- dyskoteka.

Dzień 4

Ostatni dzień był inny niż pozostałe. Po zbiórce w szkole, która była nieco później niż zwykle, udaliśmy się na cmentarz- Wileńską Rossę. Zobaczyliśmy grób, w którym pochowana jest matka Józefa Piłsudskiego z sercem syna oraz wiele ważnych dla Polaków pomników sławnych osób.

Mnóstwo atrakcji czekało na nas w centrum handlowym „Akropolis". Kręgle, plac zabaw, czy lodowisko to tylko niektóre sposoby aktywnego spędzania czasu. Następnie mieliśmy okazję pospacerować w uroczym Parku Belmonto.              Wkrótce potem wróciliśmy do rodzin, aby ostatnie chwile spędzić z naszymi przyjaciółmi z Litwy. Już tylko ostatnie zdjęcia, wymiana adresów- czas się pożegnać...

Cały wyjazd był bardzo udany i dostarczył nam wiele niezapomnianych chwil. Wzbogacił nas również w nową wiedzę dotyczącą państwa w którym przebywaliśmy. Poznaliśmy historię Litwy- tak bardzo związaną z naszym krajem, ich kulturę i sposób w jaki żyją na co dzień.

Z niecierpliwością czekamy na kolejne spotkania z Comeniusem!