Kalendarium

Piątek, 2018-11-16

Imieniny: Edmunda, Marii

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 1645517
  • Do końca roku: 45 dni
  • Do wakacji: 217 dni

Plan pracy pedagoga szkolnego

 

                   I.  Rozpoznawanie indywidualnych potrzeb uczniów oraz analizowanie przyczyn 

                        niepowodzeń szkolnych:

  1. Rozmowy indywidualne z uczniami, rodzicami i nauczycielami.
  2. Rozpoznawanie potrzeb, warunków życia i nauki uczniów klas pierwszych.
  3. Gromadzenie informacji o środowisku uczniów (rozmowy z wychowawcami, nauczycielami, analiza dokumentów).
  4. Zajęcia integracyjne (scenariusze zajęć).
  5. Monitorowanie  frekwencji uczniów oraz zapobieganie wagarom.
  6. Diagnozowanie zagrożenia oceną niedostateczną na koniec semestrów oraz innych niepowodzeń szkolnych.

 

                   I. Określenie form i sposobów udzielania uczniom, w tym uczniom  z wybitnymi uzdolnieniami,

                      pomocy psychologiczno- pedagogicznej, odpowiednio do rozpoznanych potrzeb:

                    

  1. Rozmowy indywidualne.
  2. Otoczenie opieką uczniów wymagających szczególnego wsparcia (uczniowie  z opiniami i orzeczeniami wydanymi przez PPP).
  3. Udzielanie nauczycielom pomocy w dostosowaniu wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb edukacyjnych ucznia.
  4. Pomoc uczniom mających problemy z nauką, wyrównywanie braków i zaległości poprzez prowadzenie zajęć dydaktyczno-wyrównawczych, organizowanie konsultacji z nauczycielami oraz pomocy koleżeńskiej.
  5. Analiza postępów w nauce uczniów pozostających pod opieką pedagoga szkolnego.
  6. Pomoc młodzieży w rozwiązywaniu konfliktów rówieśniczych (prowadzenie mediacji).
  7. Udzielanie uczniom pomocy i porad w eliminowaniu napięć psychicznych spowodowanych niepowodzeniami szkolnymi i rodzinnymi.

 

                   I. Organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej:

  1. Rozmowy indywidualne z uczniami, rodzicami i nauczycielami.
  2. Diagnozowanie środowiska ucznia.
  3. Wspieranie rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych.
  4. Organizowanie spotkań dla uczniów, rodziców i nauczycieli ze specjalistami.
  5. Prowadzenie zajęć psychoedukacyjnych:
  • emocje, uczucia
  • tolerancja
  • komunikacja
  • asertywność
  • samoocena
  1. Podpisywanie kontraktów z uczniami w obecności rodziców celem wsparcia i pomocy w trudnych sytuacjach.
  2. Współpraca z dyrekcją w organizowaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
  3. Ścisła współpraca z nauczycielami.
  4. Stały kontakt z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną.

 

             IV.  Podejmowanie działań wychowawczych i profilaktycznych wynikających  z programu

                     wychowawczego szkoły i programu  profilaktyki:

 

  1. Zapoznanie się ze Statutem Szkoły.
  2. Zapoznanie z procedurami postępowania w sytuacjach zagrożenia.
  3. Organizowanie spotkań z Policją (odpowiedzialność prawna nieletnich).
  4. Prowadzenie zajęć dydaktyczno-wychowawczych w klasach na temat:
  • zapobieganie i przeciwdziałanie różnym formom agresji i przemocy
  • wychowanie do wartości
  • czym są konflikty i jak je rozwiązywać
  • zasady poprawnego komunikowania
  • komunikacja – czym jest i jaką rolę odgrywa
  • bezpieczeństwo w sieci
  • uzależnienia (alkohol, narkotyki, dopalacze)
  • asertywność
  • samoocena i poczucie własnej wartości
  • o ludziach niepełnosprawnych
  • moja klasa moja szkoła

 

                  V.  Doradztwo zawodowe:

  1. Wspieranie uczniów w dokonywaniu wyboru kierunku dalszego kształcenia.
  2. Rozpoznawanie predyspozycji zawodowych. Zajęcia warsztatowe z zakresu orientacji i  poradnictwa zawodowego dla uczniów klasy III gimnazjum.

 

                V.  Działanie na rzecz zorganizowania pomocy materialnej uczniom znajdującym 

                     się w trudnej sytuacji życiowej:

  1. Objęcie uczniów Programem Rządowym „Wyprawka Szkolna 2016/2017”.
  2. Czuwanie nad dożywianiem uczniów w szkole.
  3. Pozyskiwanie środków oraz organizowanie różnych akcji mających na celu pomoc rzeczową uczniom naszej szkoły.